Lara Hati

Beginilah saya tiap kali berjauhan dengan suami. Lara hati tiap kali dia mahu berjalan jauh. Padahal dah lapan tahun kami berumahtangga, anak pun nak masuk empat.Saya masih begitu, tak berubah-ubah. Bila dia kata nak pegi outstation je, mulala merebeh-rebeh air mata. Kadang-kadang terkeluar juga dari mulut suami,

"Ani ni manja sangat, abang bukan nak pegi berperang."

Tapi memang jarang kami berjauhan, sepanjang kami kahwin, boleh dikira dengan jari. Dia pun berkira-kira kadang-kadang mahu kemana-mana, mungkin sebab risaukan peel saya ni. Haha..:)
Memang, saya mengaku, sukar saya nak berjauhan dengan suami dan anak-anak... kosong rasanya hati ni..

Tapi saya kira bukan saya je yg macam tu. Masa saya bersalinkan Ghaus, saya berpantang di rumah ibu di Melaka. Sebelum- sebelum ni suami saya yg jaga masa pantang, masak, membasuh masa saya pantang. Jadi masa Ghaus lahir untuk sebulan suami berulang-ulang KL-Melaka tiap minggu. Yang kelakarnya tiap hari Jumaat lepas sembahyang Jumaat suami saya dah terpacul di daun pintu rumah ibu. Orangnya memang bukan jenis cakap I lap U, I miss U.. tapi bila nak tido malam dengan Tufah dan Faieq bawah ketiak dia, kata suami..

" Kat rumah sana susah abang nak lelap mata tido sorang-sorang "

Saya tahu dia pun rindu. Cuma dia tak cakap je. ;)

5 comments:

Syahida said...

Salam,

lama tak ngomen kat sini..expecting ye? seronoknya...gud luck with the new baby...take care.

zuwaidah said...

nasib baik tak kawin dgn tentera...lagi kena tinggal2kan huhuhuhu

Wan Anis Sorfina said...

memang comel!

Madam Robert said...

olololooo...

Redcomel said...

salam kak shida... haah pegnen yg no 4 :)

maksu... huhuhu husband maksu army kan? cekal sungguh maksu...

wan anis... kalau tgk saya melalak bila kena tinggal x comel langsung..haha

Hana... hihihi aku mmg mengada-ngada kan?